Multimedialne Pracownie Przedmiotowe FIZYKA, kl. 7-8

Nowy produkt

Cena brutto
850,00 zł

MPP Fizyka to multimedialny program dydaktyczny do nauki fizyki w klasach 7 – 8 szkoły podstawowej.

Fizyka jest jedną z pomocy na tablice interaktywne wchodzących w skład zestawu Multimedialne Pomoce Przedmiotowe (MPP). Program obejmuje 3 bezterminowe licencje dla nauczycieli. Program działa zarówno na tablecie, jak i tablicy/monitorze interaktywnym.

Multimedialny program MPP Fizyka obejmuje:

  • 13 zagadnień
  • 39 lekcji (po 13 lekcji "Powtórz wiedzę", "Czas na test" i "Sprawdź się")
  • 592 ekrany, 373 zadania, 10 filmów, 12 symulacji, 52 zasoby interaktywne
  • 13 gier dydaktycznych
  • 3 plansze interaktywne
  • zestaw plansz do aktywizacji klasy przy tablicy interaktywnej wraz z przewodnikiem metodycznym.

Zagadnienia opracowane w MPP FIZYKA 7-8:

  • Zjawiska cieplne
  • Ruch drgający i fale
  • Elektrostatyka
  • Energia
  • Fale elektromagnetyczne
  • Hydrostatyka i aerostatyka
  • Magnetyzm
  • Optyka
  • Prąd elektryczny
  • Ruch
  • Siły
  • Właściwości materii
  • Świat fizyki

MULTIMEDIALNE PRACOWNIE PRZEDMIOTOWE (MPP) dla szkoły podstawowej to doskonały pomysł na ciekawą lekcję opartą o zgodne z podstawą programową zasoby, które zostały wypełnione zróżnicowanymi ćwiczeniami, symulacjami, filmami oraz grami edukacyjnymi!
Pełna wersja materiału zawiera od kilkunastu do kilkudziesięciu tematów, a także dodatki stworzone z myślą o wspólnej pracy uczniów przy tablicach/monitorach interaktywnych. Są to gry edukacyjne typu memo i quizy, “Tablice wiedzy”, a także kilkanaście wirtualnych plansz, metody aktywizujące uczniów, które funkcjonują pod nazwą “Razem do tablicy!”.
Każde z zagadnień (tematów) zostało dodatkowo podzielone na trzy typy lekcji:

  • „Powtórz wiedzę"
  • „Sprawdź się"
  • „Czas na test"

Aby móc w pełni korzystać z zasobów wymagany jest dostęp do Internetu.
Istnieje również alternatywna możliwość pracy off-line po ściągnięciu bezpłatnej aplikacji mLibro i pobraniu zasobów MPP na dysk. Dokładne instrukcje znajdują się w dostarczonym produkcie.
UWAGA: Aby poza nauczycielami, uczniowie mogli także pracować z zasobami MPP indywidualnie w szkole lub domu (np. poprzez wykonywanie zleconych przez nauczyciela prac domowych ), konieczny jest zakup dodatkowych licencji z dostępem do zasobów MPP dla uczniów (031921-031924).

Jak uczyć (się) z Multimedialnymi Pracowniami Przedmiotowymi?
Liczba możliwości jest ogromna, m.in. można:

  • pracować grupowo w klasie przy użyciu tablicy multimedialnej,
  • rozwiązywać zadania i powtarzać wiedzę samemu pracując przy komputerze, tablecie czy smartfonie, wystarczy dostęp do Internetu,
  • korzystając z różnych typów lekcji zastosować naukę metodą odwróconej klasy,
  • wysyłać uczniom lekcje typu "Sprawdź się", a po analizie wyników prowadzić wspólne zajęcia przy pomocy materiałów “Powtórz wiedzę”,
  • zadawać lekcje lub wybrane strony jako prace domowe uczniom przy użyciu platformy edukacyjnej Dzwonek.pl i otrzymywać raporty na temat ich postępów,
  • pracować bez dostępu do Internetu (mniejsza liczba aktywnych funkcji) po ściągnięciu materiałów MPP za pomocą bezpłatnej aplikacji mLibro na komputer/tablet.

To jednak nie wszystko! Jednym z najważniejszych elementów MPP są “Tablice wiedzy”, gry edukacyjne oraz metody aktywizujące uczniów do wspólnej pracy, które funkcjonują pod nazwą “Razem na tablicy!”.
Razem na Tablicy! czyli pomysły na aktywizację uczniów i rozwój kluczowych umiejętności dotyczących pracy w grupie. Celem zasobów “Razem na tablicy!” jest umożliwienie pracy grupowej, przeprowadzanie burz mózgów, analiz, sondaży, rozpisywania procesów badawczych - a wszystko to przy pomocy nowoczesnych technologii. Proponujemy Państwu bazę, którą można wykorzystać zarówno do pracy merytorycznej, jak i do badań społecznych, analizy zachowań, głosowań klasowych czy rozwiązywania problemów.


Metody aktywizujące „Razem na Tablicy!” podzielone zostały wg 4 kryteriów:
1) dyskusyjne ● Debata „za i przeciw” ● 3 wersje interaktywnych sondaży
2) metody grupowego podejmowania decyzji ● Analiza SWOT ● Piramida priorytetów ● Poker kryterialny
3) metody grupowego rozwiązywania problemów ● Rybi szkielet ● Metaplan ● Dywanik pomysłów (obecne karteczki)
4) metody uczenia się ● Mówiąca ściana ● Mapa skojarzeń ● Gwiazda pytań Dzięki powyższym, rozwój kompetencji kluczowych uczniów może być kształtowany przy użyciu metod aktywizujących (zamiast podawczych).

WAŻNE : JEST TO LICENCJA DLA NAUCZYCIELA, LICENCJA DLA UCZNIA NA 12 MIESIĘCY (1 LICENCJA )- 5 ZŁ BRUTTO, NA 24-MIESIĄCE (1 LICENCJA) 8 ZŁ BRUTTO