Eduterapeutica Już umiem – Język polski

Nowy produkt

Cena brutto
479,70 zł

Już Umiem. Język polski to zestaw pomocy dydaktycznej dla nauczycieli języka polskiego klas 4-6 szkoły pozwalający w sposób ciekawy i motywujący uczniów przypominać, rozwijać i poszerzać umiejętności językowe, a w szczególności umiejętności czytania oraz czytelnego i poprawnego pisania . Zestaw może być wykorzystywany na lekcjach języka polskiego, podczas dodatkowych zajęć z uczniami przejawiającymi problemy ze sprawnym czytaniem lub czytelnym i poprawnym pisaniem oraz w ramach edukacji włączającej skierowanej do uczniów z niektórymi deficytami rozwoju psychospołecznego i fizycznego.

Program korzysta z metod i narzędzi dostosowanych do etapu rozwojowego dziecka zarówno w zakresie jego możliwości intelektualnych jak i odpowiednich do wieku konwencji estetycznych.

Zestaw zawiera:

  • 70 interaktywnych ćwiczeń, gier i zabaw
  • 150 kart pracy wydrukowanych z programu

Karty pracy poza zagadnieniami przygotowującymi do języka polskiego takimi jak umiejętności grafomotoryczne, funkcje wzrokowe i językowe oraz koncentracja i pamięć obejmują przede wszystkim  zagadnienia związane ze świadomością językową przewidziane w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych w zakresie języka polskiego na II etapie edukacyjnym, a w szczególności:

  1.        Rozumienia i rozróżniania funkcji składniowych, rodzajów zdań, części mowy, przypadków, liczby, osób, czasów, rodzajów gramatycznych,
  2.        Rozumienia i rozróżniania znaczenia niewerbalnych środków wyrazu
  3.        Rozumienia i rozróżniania zdań oznajmiających, pytających i rozkazujących
  4.        Umiejętności przekształcania zdań prostych w złożone i odwrotnie oraz zdań na równoważniki zdań
  5.        Stosowania właściwych form gramatycznych wyrazów odmiennych
  6.        Stopniowania przymiotników i przysłówków oraz ich właściwego używania
  7.        Poprawnego pisania połączonego ze znajomością reguł ortograficznych:
  8.        wymiany głosek w wyrazach pokrewnych oraz w tematach wyrazów odmiennych,
  9.        różnicach w wymowie i pisowni samogłosek ustnych i nosowych oraz spółgłosek twardych i miękkich, dźwięcznych i bezdźwięcznych
  10.        zapisie „nie” z rzeczownikami, przymiotnikami i czasownikami
  11.        sposobach pisania nazw własnych i wyrazów pospolitych
  12.        Poprawnego używania znaków interpunkcyjnych