Eduterapeutica Specjalne Potrzeby Edukacyjne 4-8

Nowy produkt

Cena brutto
1 990,00 zł

Eduterapeutica Autyzm to zbiór praktycznych i różnorodnych materiałów zebranych w jednym miejscu. W pakiecie zawarto przydatne wskazówki dla nauczycieli klas 1-8, jak zachować się w pracy z uczniem ze spektrum autyzmu oraz jak przygotować całą klasę do integracji z uczniem z ASD. Scenariusze zajęć i pomoce mają służyć do nawiązania dobrych relacji i komunikacji między nauczycielem a uczniem z ASD, natomiast zadania i ćwiczenia dla wszystkich uczniów ułatwiają pokonanie dystansu fizycznego i pomagają w rozwijaniu kompetencji społecznych u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.

 

Pakiet zawiera:

  •   Ponad 60 zabaw wspierających relacje i komunikację między uczniami (bloki tematyczne: emocje, kształtowanie i wzmacnianie pozytywnej postawy, rozwijanie umiejętności społecznych, zajęcia integracyjne, rozwijanie teorii umysłu i inne – świetnie sprawdzają się również na godzinach wychowawczych),
  •   11 plakatów edukacyjnych (do powieszenia np. w pokoju nauczycielskim),
  •   2 poradniki dla nauczycieli/wychowawców: „Jak prowadzić lekcje w klasach, w których są uczniowie ze spektrum autyzmu?” oraz „Dom – szkoła – klasa w trosce o ASA, czyli jak współpracować z Rodzicami ucznia z ASD?”
  •   2 prezentacje multimedialne dla pedagoga do przeprowadzenia wewnętrznych szkoleń doskonalenia nauczycieli,
  •   Blisko 20 kart pracy integrujących uczniów,
  •   5 praktycznych fiszek dla nauczycieli z podpowiedziami, jak wykorzystać mocne strony ucznia z ASD podczas zajęć w szkole,
  •   buźki – emotikonki: zarówno te już gotowe jak i do samodzielnego wykonania, pomocne w komunikowaniu się z uczniami,
  •   dostęp do zbioru filmów edukacyjnych o dzieciach i młodzieży ASD,
  •   długopis Banach 3D z 10 kartami pracy do stosowania na zajęciach rewalidacyjno-kompensacyjnych. Pracując z długopisem uczniowie z ASD uczą się koncentracji, cierpliwości, ćwiczą umiejętności manualne (np. właściwy chwyt pisarski); praca z długopisem 3D wyzwala pozytywne emocje, które wspomagają proces uczenia.

 

 

 

 

 

O autorach

dr Joanna Buława-Halasz – w 2008 roku ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Szczecińskim na kierunku pedagogika rewalidacyjna i korekcyjna, a także studia pierwszego stopnia na kierunku socjologia w zakresie specjalności „Doradztwo psychospołeczne”. W trakcie studiów magisterskich pracowała jako asystentka osób z autyzmem w szczecińskim oddziale Krajowego Towarzystwa Autyzmu, a po studiach podjęła tam pracę jako terapeutka. Ponadto odbyła liczne staże i wolontariaty w miejscach poświęconych przede wszystkim rehabilitacji społecznej i zawodowej dorosłych osób autystycznych. Pracowała również jako nauczyciel wspierający w grupie w przedszkolu integracyjnym, a następnie jako nauczyciel terapeuta w terapii indywidualnej w przedszkolu integracyjnym. Adiunkt w Katedrze Pedagogiki Specjalnej w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego. Współzałożycielka Centrum Wspierania Rozwoju Dziecka „MANUfaktura” w Szczecinie i Terapeutycznego Punktu Przedszkolnego „Akademia Słonia Trąbalskiego” w Szczecinie.

Jest współautorką lub autorką dwudziestu publikacji naukowych, w tym monografii zatytułowanej „Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych. Studium fenomenograficzne z zastosowaniem teorii społecznej Pierre a Bourdieu”.Prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli, pedagogów i rodziców z zakresu edukacji i terapii osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi.

W 2016 roku otrzymała z wyróżnieniem stopień doktora nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika za rozprawę doktorską zatytułowaną „Rehabilitacja osób autystycznych. Studium fenomenograficzne z zastosowaniem teorii społecznej Pierre’a Bourdieu”, za którą uzyskała wyróżnienie w kategorii prac doktorskich w XIII edycji Ogólnopolskiego Konkursu na najlepszą pracę magisterską i doktorską Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, a także wyróżnienie w XVIII edycji Konkursu Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych na najlepsze prace magisterskie i doktorskie w dziedzinie pracy i polityki społecznej pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

mgr Wojciech Biernawski – pedagog rewalidacyjny, dyplomowany arteterapeuta z wieloletnim doświadczeniem w pracy z osobami ze spektrum autyzmu, założyciel pierwszego w Polsce Klubu Aktywności dla dorosłych osób z autyzmem (trening socjalizacyjny), prowadzi zajęcia uspołeczniające dla osób ze spektrum autyzmu. Od 2014 roku nauczyciel plastyki w szkole podstawowej, gdzie prowadzi również zajęcia z elementami arteterapii dla uczniów z deficytami w sferze społecznej i emocjonalnej. Laureat nagrody NAUCZYCIEL ROKU przyznawanej przez Prezydenta Miasta Szczecina. Współzałożyciel Centrum Wspierania Rozwoju Dziecka „MANUfaktura” w Szczecinie.