Zestaw programów multimedialnych rozwijających kompetencje matematyczne, a także wspomagających diagnozę i terapię dyskalkulii.
- Wspieranie rozwoju kompetencji matematycznych
- Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Program przeznaczony dla nauczycieli klas 1-6 szkoły podstawowej i terapeutów prowadzących zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne, profilaktyczne, zapobiegające trudnościom matematycznym, dydaktyczne z całą klasą oraz w klasach terapeutycznych.
Założenia metodyczne
Program MatŚwiat TERAPIA PEDAGOGICZNA PRO:
- jest zgodny z podstawą programową dla szkoły podstawowej,
- skutecznie uczy logicznego myślenia, umiejętności szacowania oraz szybkiego, automatycznego liczenia,
- ułatwia zrozumienie zależności matematycznych, pokazuje na konkretnych zjawiskach i codziennych sytuacjach istotę działań matematycznych, które zapisywane są za pomocą symboli,
- zawiera testy pomagające określić stopień opanowania określonych umiejętności matematycznych i porównanie ich z wcześniejszymi osiągnięciami dziecka w tym zakresie,
- stosuje podejście problemowe, dzięki czemu umożliwia ćwiczenie zagadnień z uczniami w różnym wieku szkolnym,
- realizuje jednocześnie zagadnienia z zakresu edukacji przyrodniczej.
Rozwiązania technologiczne
- Zaawansowana Aplikacja Nauczyciela z możliwością śledzenia postępów ucznia oraz archiwizacją danych z zajęć,
- inteligentna aplikacja – zakres ćwiczeń dobierany przez program na podstawie testu początkowego
- drukowanie raportów, pomocy dydaktycznych bezpośrednio z programu,
- dostęp jednostanowiskowy, z możliwością instalacji na 3 stanowiskach komputerowych (program bedzie działał na tym komputerze, do którego podłączony jest pendrive)
- stałe wsparcie techniczne
Cele terapeutyczne programu:
- doskonalenie umiejętności szacowania, liczenia, czytania znaków matematycznych, rozumienia pojęć związanych z matematyką,
- ułatwienie zrozumienia zależności matematycznych na przykładach z życia codziennego, które można wyrazić za pomocą symboli,
- wskazywanie postępów, jakich dziecko dokonuje pracując z programem (test początkowy i test końcowy),
- systematyczne utrwalanie nowych wiadomości i umiejętności,
- rozwijanie zainteresowań dziecka i stymulowanie jego mocnych stron,
- stymulowanie i usprawnianie funkcji percepcyjno-motorycznych,
- budowanie motywacyjnej, emocjonalnej i społecznej sfery rozwoju dziecka,
- mobilizacja do działań mających na celu pokonywanie trudności,
- nawiązanie przyjaznych kontaktów w relacji terapeuta – dziecko,
- monitorowanie postępów (Aplikacja Nauczyciela).