EDUSENSUS Logopedia PRO – LOGORYTMIKA

Nowy produkt

Cena brutto
2 000,00 zł

Program przeznaczony do stymulacji najważniejszych obszarów leżących u podstaw umiejętności mowy: motoryki i słuchu.

Zastosowanie: profilaktyka i terapia logopedyczna, zajęcia z dziećmi z zaburzeniami słuchu

Odbiorcy: logopedzi, nauczyciele przedszkola (dzieci młodsze)

Beneficjenci: dzieci uczące się mówić, dzieci z wadami wymowy i/lub zaburzeniami słuchu i komunikacji

W zestawie Logorytmika znajdują się:

  • program multimedialny na pendrive,
  • profesjonalny mikrofon,
  • przewodnik metodyczny zawierający propozycje scenariuszy zajęć oraz zestawy tekstów terapeutycznych.

Główne obszary wykorzystania programu LOGORYTMIKA:

  • profilaktyka zaburzeń mowy i języka,
  • wspomaganie nabywania umiejętności językowych,
  • wspomaganie, urozmaicanie wychowania słuchowego,
  • stymulowanie pola słuchowego,
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania dźwięków,
  • wsparcie w terapii opóźnionego rozwoju mowy,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej,
  • praktyczne zastosowanie w surdopedagogice i surdologopedii

Program LOGORYTMIKA wspiera realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Dziecko:

  • wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała;
  • wykazuje sprawność ciała i koordynację w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie;
  • uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez nich; wykonuje różne formy ruchu: bieżne, skoczne, z czworakowaniem, rzutne;
  • wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych: tańca, intencjonalnego ruchu, gestów;
  • wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą języka mówionego, posługuje się językiem polskim w mowie zrozumiałej dla dzieci i osób dorosłych, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie, poprawnie wypowiada ciche i głośne dźwięki mowy, rozróżnia głoski na początku i końcu w wybranych prostych fonetycznie słowach;
  • eksperymentuje rytmem, głosem, dźwiękami i ruchem, rozwijając swoją wyobraźnię muzyczną; słucha, odtwarza i tworzy muzykę, śpiewa piosenki, porusza się przy muzyce i do muzyki, dostrzega zmiany charakteru muzyki, np. dynamiki, tempa i wysokości dźwięku oraz wyraża ją ruchem, reaguje na sygnały, muzykuje z użyciem instrumentów oraz innych źródeł dźwięku;
  • śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe; chętnie uczestniczy w zbiorowym muzykowaniu; wyraża emocje i zjawiska pozamuzyczne różnymi środkami aktywności muzycznej; aktywnie słucha muzyki; wykonuje lub rozpoznaje melodie, piosenki i pieśni.

Program współpracuje również z:

  • tablicą interaktywną,
  • komputerem z panelem dotykowym