Książeczka. Kruk z Kruklanki 3. Doskonalenie słuchu fonemowego, czytania i pisania Zobacz większe

Książeczka. Kruk z Kruklanki 3. Doskonalenie słuchu fonemowego, czytania i pisania

Kruk z Kruklanki zawiera materiał ćwiczeniowy szczególnie przydatny dla logopedów, terapeutów, nauczycieli i rodziców tych dzieci, które z różnych przyczyn nie opanowały jeszcze umiejętności poprawnego pod względem artykulacyjnym wysławiania się, mają problemy w komunikacji z otoczeniem oraz trudności w czytaniu i pisaniu.

KOSZTY TRANSPORTU

Więcej szczegółów

Nowy produkt

Cena brutto
21,50 zł

Książeczka Kruk z Kruklanki to trzecia z serii czterech książeczek PUS służących dosknaleniu słuchu fonemowego.

Kruk z Kruklanki zawiera materiał ćwiczeniowy szczególnie przydatny dla logopedów, terapeutów, nauczycieli i rodziców tych dzieci, które z różnych przyczyn nie opanowały jeszcze umiejętności poprawnego pod względem artykulacyjnym wysławiania się, mają problemy w komunikacji z otoczeniem oraz trudności w czytaniu i pisaniu.

Przyczyną nieprawidłowej wymowy mogą być zaburzenia słuchu fonemowego. Są one często wynikiem niedojrzałości lub mikrouszkodzenia części mózgu odpowiedzialnej za analizę bodźców słuchowych. Powstają wtedy u dzieci problemy np. z odróżnianiem zbliżonych artykulacyjnie dźwięków, prawidłową wymową i pisownią. Z tej grupy często wywodzą się dzieci z dysleksją i z dysortografią.

Większość dzieci przyswaja sobie głoskę „r” dopiero około 3.-5. roku życia. Do tego czasu dzieci zastępują ją innymi łatwiejszymi głoskami bądź też w ogóle ją opuszczają wydłużając jednocześnie sąsiednią głoskę. Jeżeli zjawisko to trwa dłużej niż do 6.-7. roku należy z dziećmi rozpocząć ćwiczenia reedukacyjne. Teraz dzięki zabawie z PUS-em ćwiczenie prawidłowej wymowy „r” przestanie być nudne, nie będzie zniechęcało żmudną pracą i przyniesie wymierne efekty.

Książeczka Kruk z Kruklanki zawiera ćwiczenia z zakresu:

  • odszukiwanie takiego samego ciągu liter
  • głoski r i t w nazwie obrazka
  • głoska r w nagłosie i śródgłosie
  • rozróżnianie głosek l i r
  • tworzenie sylab i rymów z głoską r
  • dobieranie w pary przymiotnika z rzeczownikiem z literą r
  • brakujące głoski r i l w rzeczownikach
  • tworzenie wyrazów poprzez dodanie właściwej końcowej sylaby
  • dobieranie podpisów do obrazków mających w nazwie głoski r i l
  • trudne nazwy miast, w których brakuje pierwszych liter.